Tort drożdżowy z wiśniami

BLOG 1

Dzisiaj upiekłam drożdżowy tort. Ponieważ nie cierpię rodzynek w drożdżowcu, zastąpiłam je wiśniami nadziewanymi orzechami. Efekt był przepyszny!

Składniki:

Ciasto:

• 2,5 szklanki mąki
• 5 dkg drożdży (pół kostki)
• 2 jajka
• ½ szklanki schłodzonego mleka
• ¼ szklanki oleju
• Szczypta soli

Kruszonka:

• 1 szklanka mąki
• ¾ szklanki cukru pudru
• 15 dkg masła
• Cukier waniliowy


Do szklanki z mlekiem wbijamy dwa jajka i dokładnie mieszamy. Do dużej miski wsypujemy mąkę, posiekane drożdże, jajka z mlekiem, olej oraz szczyptę soli. Przykrywamy miskę ściereczką, po czym odstawiamy na 4 godziny.

W tym czasie przygotowujemy kruszonkę. Rozrabiamy mąkę, cukier puder oraz cukier waniliowy (jeśli nie mamy cukru waniliowego, możemy użyć olejku waniliowego lub po prostu odrobiny startej wanilii). Gdy uzyskamy jednolitą masę, zawijamy ją w folię aluminiową i wkładamy do lodówki, dzięki czemu ciasto będzie bardziej kruche.

Gdy ciasto już urośnie, mieszamy je delikatnie łyżką, a następnie miksujemy. Nagrzewamy piekarnik na 150 stopni z termoobiegiem, smarujemy tortownice masłem, wylewamy na nią ciasto i posypujemy kruszonką. Na wierzch możemy położyć owoce (tak jak pisałam wcześniej, ja użyłam wiśni z orzechami, a jutro planuję przetestować malinową wersję tortu). Ciasto pieczemy 45 minut.


BLOG 2

Smacznego!

Skomentuj

